3 Şubat 2016 Çarşamba

ZEYREKLİ(KETENTOHUMLU) ÇÖREK

FİLİZİNTARİFLERİ'ne teşekkürlerimizi sunuyoruz


1,5 su bardağı ılık süt
1su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı şeker
1tatlı kaşığı tuz
1paket kuru maya
1 yumurta
Aldığı kadar un 

İç malzemesi:
3kaşık tuzsuz tereyağı ya da margarin
1 çay bardağı keten tohumu ezmesi
 tadına bakarak (kontrollü)bir çay bardağı kadar toz şeker 
Önce zeyreği hazırlayıp soğumaya bırakıyorum. Tereyağı bir kaba alıp ocakta erittim. İçine zeyrek ve şekeri katıp altını kapatıp karıştırdım. Tadına baktım şekeri azsa ilave edebilirsiniz. 
Hamur malzemelerini yoğrulup 15-20 dakika dinlendirdim. Sonra bir avuç büyüklüğünde yumaklar yaptım. Her bezeyi oklavayla açıp zeyreği üzerine sürdüm. Rulo sarıp uzunlamasına ortadan ikiye kestim. Simit gibi şekil verip tepsiye dizdim. Hepsi bitene kadar mayalamışlardı. 40- 50 dak. Sürdü. 180 derece ısınmış fırında kontrol ederek pişirdim. Afiyetle....







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder