12 Şubat 2016 Cuma

LOKMA TATLISI

AYŞE_MUTFAKTA'ya teşekkürlerimizi sunuyoruz


Hamur malzemeleri :
500 gram un 
Yarim litre ilik su 
Yarim paket yas maya (20 gr )
5 tane kesme seker ufak boy (15 gr )
1 tatli kasigi tuz 
Kızartmak için sıvı yağ
Bu hamur malzemeleri 10 dk mikserle çırptım ve üstünü örterek dinlenmeye bıraktım.. Eğer hamurunuz mayalanmış ise güzel kabardıysa tekrardan mikserle 1/2 dk çırpın.. Benim hamurum 15/20 dkada çok güzel kabardı.. Bakmasaydım taşıcaktı.. Sıvıyağını tencereye alalım ben yaklaşık 500 gr yağ kullandım küçük derin tencereye.. Sol elime eldiven taktım.. Sağ elimde yemek kaşığı sıvıyağına az batırdım cikardiim .. Bu işlemi her yağa hamur attıgınızda tekrarlayın ki hamur kaşığa yapışmadan yağın icine kaysin.. Avcunuzun icine biraz hamur alip sIkIn ve kasik yardimi ile sIktIgIniz yerden alip yagin icine birakin.. Sagli sollu karistirsrak kizartin.. Ben biraz fazla kizarttim nar gibi kizarsin istedim Kızaran lokmaları şerbetin içine attım bir iki karistirip direk tabaga aldim..ikinci islemi yaptigimda lokmalari ilk lokmalarin üstüne ekledim öyle yapinca hafiften yumusadi.. Siz isterseniz büyük bir tabaga veya tepsiye alın şerbetlenen lokmaları.. Ben öyle yaptım ikincide sonra.. Yani üstüste degilde yanyana dursunlar .. Hamur bitene kadar bu islemi böyle devam ettirin.. Benim hamurum ve serbetim tam yetti ilk basta serbet az göründü gözüme ama öyle olmadii.. Şimdiden yapanlar icin ellerine





İlk önce sabahtan serbetini yapmistim.. 2 bucuk su bardagi seker 1 su bardagi su ve yarim su bardagIn yarısı kadar yine su yani 4 de biri kadar .. 15 dk kaynattim koyu bir serbet olmasi lazim cokta koyu degil ama sıvıda değil.. Onu soğumaya bıraktım.





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder