17 Ocak 2016 Pazar

YAŞ PASTA

ASİYE DOĞAN'a göndermiş olduğu tarif için tşkler


Yaş pasta
Pandispanyası için

6 Yumurtanın beyazını yarın su bardağı toz şeker,bir çimdik tuz ile kar haline getirene kadar çırpıyorum, yumurtanın sarılarını 1yemek kaşığı limon suyu, 1 su bardağı tozşeker  ile çırptım 9 yemek kaşığı kaynar su ile iyice çırpıyorum, ayrı bir kapda 2 su bardağı + silme yemek kaşığı un, 1 buçuk su bardağı nişasta, 1 paket vanilya, 1paket kabartma tozunu eleyerek karıştırıyorum, yumurta sarılarının olduğu karışıma iyice karıştırdım, yumurta beyazlarını 3 kerede karıştırıyorum en son kattığım yumurta beyazlarını yavaşça köpüklerini söndürmeden karıştırıyorum
Yağlı kağıt serilmiş kalıba yaydım, kalıbı yere birkaç defa dur ki kabarcıklar çıksın
Sonra soğuk fırındanda 45 dk pişirdim


Kreması için 1 kilo süt 1 yumurta 1 su bardağı un 1 su bardağı tozşeker ile krema pişirilir iyice soğuması lazım
Yarım paket yumuşamış margarini de katıp iyice çırpıyorum yarım paket vanilya bir kaç damla limon ve yarım paket krem şanti katıp yine iyice çırpıyorum
Pastayı bir gün önceden pişiriyorum sofra bezine sarıp ertesi gün ortadan ikiye kesiyorum
Süt ile ıslatıp arasına kremayı sürüyorum,diğer kekide kapatıp yine sütle ıslatıyorum
En üstü için1 kaşık margarini eritip ocağı kapatıyorum 1 paket Ülker çikolatayı kırıp erimesini bekliyorum bir çimdik vanilya ve yarım kutu çiğ krema ile karıştırıyorum üzerinine sürüyorum
Meyveler ve yeşil fıstık ile süsleme yaptım

Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder