29 Aralık 2015 Salı

ETLİ PİLAV

KAYINVALİDEMVEBEN

Kişi sayısına göre kuşbaşı et (Ben 500 gr.kullandım)
Malzemeler
Sıvıyağ
Tuz,su
Pilav için
2 bardak pirinç
2 bardak su (Pirincin cinsine göre değişebilir)
50 gr.tereyağı
1 miktar sıvıyağ
Tuz

Hazırlanışı
İlk olarak kuşbaşı doğranmış etler sıvı yağda kavrulur ve suyunu bırakınca üzerine biraz su koyulup haşlanmaya bırakılır..Ben düdüklüde 15 dakika kadar haşladım..Kapağını açınca biraz daha kavuralım..Çok kuru olmasın hafif sulu kalmalı,pirinç en az 2 saat önceden ılık suda ıslatılmalı,yapışmaz tencereye tereyağ ve sıvıyağ alınıp kızdırılır..Yıkanan ve süzülen pirinçler içine atılır,tuz koyup kavrulur..1 kesme şeker atıyorum ben daha parlak oluyor..2 bardak sıcak suyu kavrulan ve tane tane olan pirincin üzerine dökülür..Kapağı kapatılıp kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir..Pişince ocağın altı kapatılıp demlenmeye bırakılır..Dilerseniz benim gibi kek ve ya da tart kalıbında servis edebilirsiniz...

Afiyet olsun....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder