5 Temmuz 2015 Pazar

Kekikli Börek

Nurgül Gültan'ın bize göndermiş olduğu tarif için tşkler
Kekikli Börek
Gaziantep mutfağından mış
Hamur 
5 su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağ ( ben yarım bardak kullanıp gerisini sütle tamamladım )
1 su bardağı süt
Ceyrek paket yaş maya
1 yumurta ( ben sırv beyazonı kullandım sarısı üstüne)
Fiske tuz
Yoğurup yarım saat mayalanır
İç harcı
100 gr beyaz peynir
100 gr zeytin 1 yemek kaşığ domates salcası
2 yemek kaşığ kekik
Yarım bardak su
Salcayı suda eritdim kekik ve az tuz ilave etdim
Hamuru acıp yarım santim kalınlında kekli salcadlı sudan sürdüm
Zeytinleri cekirdeğinden ayırıp üstüne dökdüm ve beyaz peyniri
Sonra rula yapıp
Yumurta sarısına az zeytinyağ döküp üstüne sürdüm
Çörek otu serpdim
190 derecede
Güzel renk
alana kadar pişirdim
İnanılmaz kek kokdu tadıda inşaallah güzeldir
İftara ilk bu börekden tadıcam 😋😋









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder